MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Małe reklamy mogą być dobrą okazją dla firmy, jeśli są wykonane prawidłowo. Kiedy po raz pierwszy usiądziesz, aby utworzyć reklamę – zanim zrobisz cokolwiek innego – zadaj sobie pytanie:
To jest „dlaczego” Twojej reklamy. Dlaczego to prowadzisz? Co masz nadzieję, że ludzie zrobią?
Jeśli nie możesz na to odpowiedzieć, reklama to strata czasu i pieniędzy.
Wyobraź sobie, że jesteś prawnikiem (specjalizującym się w prawie rodzinnym), który chce zamieścić małe ogłoszenie. Chcesz, aby ludzie umawiali się na spotkanie z Tobą. Chcesz, żeby zatrudniły cię do reprezentowania ich w sprawie rozwodu lub opieki nad dzieckiem.
To Twoje „dlaczego” – powód umieszczenia reklamy.
Więc jak napisać reklamę.
Oczywistym ograniczeniem w przypadku małych reklam jest brak miejsca. Musisz go efektywnie wykorzystywać.
W przypadku małych reklam mniej znaczy więcej. Nie masz miejsca na prezentację sprzedaży. Twój nagłówek musi przyciągnąć uwagę czytelnika, a Twoja oferta musi być wystarczająco mocna, aby przypieczętować transakcję. W przeciwnym razie czytelnicy przejrzą Twoją reklamę – a to strata .
Kluczem do udanej małej reklamy jest kierowanie. Skoncentruj się na tym, do kogo dokładnie chcesz dotrzeć ze swoją reklamą, i napisz ją z myślą o nich.
I pamiętaj, aby zachować prostotę. Nie używaj pięciu słów, jeśli wystarczą dwa. Nie możesz zmarnować ani jednego słowa. Jeśli to nie służy celowi, zabierz to stamtąd!
Zanim zaczniesz się martwić, że musisz być światowej klasy pisarzem lub redaktorem, aby zrobić małą reklamę, mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Ty nie. W rzeczywistości masz już umiejętności pisania potrzebne do napisania fantastycznej małej reklamy.
Powodem tego? W małej reklamie po prostu nie ma miejsca na ekstrawagancki copywriting. Jasny, prosty język jest tym, co przekaże ci twój punkt widzenia.
1. Atrakcyjna oferta
2. Odpowiedni nagłówek, aby przyciągnąć uwagę odbiorców
3. Łatwe do znalezienia informacji kontaktowych lub odpowiedzi.
Otóż to. Wszystko inne jest ekstra. Zbierz te trzy części poprawnie, a otrzymasz odpowiedź. Ale przegap którekolwiek z nich i patrz, jak spadają Twoje odpowiedzi.
Najpierw spójrzmy na ofertę.
Twoja oferta to sposób, w jaki zamierzasz przekonać ludzi, żeby do Ciebie dzwonili. Lub kup od Ciebie. Lub cokolwiek innego chcesz, żeby zrobili. Dlaczego zamierzają robić to, czego od nich oczekujesz? Co z tego będą mieli?
Twoja oferta określi odpowiedź na Twoją reklamę. Oferta jest zbyt słaba i nikt nie będzie kłopotał się odpowiedzią. Za silna, a „oddasz sklep”.
Znasz swój biznes i znasz swoich klientów. Postaw się na ich miejscu. Zadaj sobie pytanie, co zmotywowałoby Cię do wejścia do sklepu? Kupon na 10% rabatu na następną wizytę prawdopodobnie nie znaczy wiele dla Twoich klientów.
Pamiętaj, że wyświetlanie reklamy ze słabą ofertą to strata czasu i pieniędzy. Twoja oferta musi być na tyle przekonująca, aby klienci podnieśli słuchawkę i zadzwonili (lub wpadli do sklepu).
Cokolwiek masz do zaoferowania, upewnij się, że można to wyjaśnić prostymi słowami. Na przykład „Bezpłatnie!” lub „Wielka wyprzedaż!” dobrze pracować. Ponieważ Twoja przestrzeń jest ograniczona, nie masz zbyt wiele miejsca na wyjaśnienie skomplikowanych warunków.
W przypadku naszego wyimaginowanego adwokata oferta jest nieco skomplikowana. Nie możesz wystawić swoich usług na sprzedaż . Nie możesz dać im bezpłatnej wersji próbnej. A co z bezpłatną konsultacją?
Uwaga: sama reklama zazwyczaj nie wystarcza, aby sprzedać komuś droższe usługi.
Zadaniem reklamy jest skłonienie czytelnika do odebrania telefonu i zadzwonienia do Ciebie. Kiedy już się z Tobą spotkają, możesz „sprzedać” je w ramach swojej usługi.
Ale co, jeśli oferta jest zbyt dobra? Czy oferta bezpłatnych konsultacji przyciągnie zbyt wielu ciekawskich i zmarnuje czas naszego prawnika? Nie, jeśli użyjesz odpowiedniego nagłówka.
Twój nagłówek przyciąga uwagę czytelników i przyciąga ich do Twojej reklamy. Jeśli Twój nagłówek nie przyciąga ich uwagi, Twoja reklama nie jest czytana.
Na szczęście w przypadku małych reklam najlepsze nagłówki są często najprostsze.
Kawa: nagłówek i oferta składająca się z jednego słowa, która działa cuda w przypadku restauracji i kawiarni na całym świecie.
W przypadku naszego Adwokata skuteczny nagłówek może być tak prosty, jak:
„Prawnik ds. Rozwodów” (dużymi literami)
Nagłówek ten jest niezwykle istotny dla osób, które rozważają lub dopiero rozpoczynają proces rozwodowy – dokładnie do takich osób, do których nasz prawnik chce dotrzeć.
Zwiększ rozmiar nagłówka. Niech zajmie trochę miejsca. Twój nagłówek przyciągnie uwagę czytelników lub pozwoli im przejrzeć Twoją reklamę. Warto zainwestować w przestrzeń, aby się wyróżniać.
Postaraj się, aby Twoje dane kontaktowe były krótkie. Najlepiej, jeśli wybierzesz jeden sposób, w jaki mogą do Ciebie dotrzeć, i wypiszesz go dużym, widocznym tekstem.
Jeśli chcesz, żeby zadzwonili, podaj im numer telefonu i powiedz, żeby do Ciebie zadzwonili. Jeśli chcesz, aby odwiedzali Cię w sieci, podaj adres strony internetowej i powiedz im, żeby się tam udali.
Powiedz im, żeby go używali.
Pamiętasz pierwszą rzecz, którą ci powiedziałem przed napisaniem reklamy? (Zastanów się, czego oczekujesz od swojego czytelnika.) To jest miejsce, w którym każesz mu to zrobić. Czy chciałeś, żeby zadzwonili? Następnie powiedz im, aby zadzwonili i podaj numer, z którego mają korzystać.
Otóż to!
Pamiętaj tylko o trzech rzeczach, których potrzebuje każda dobra reklama (mocnym nagłówku, atrakcyjnej ofercie i danych kontaktowych), a wszystko będzie dobrze.